Poliranjem automobila neutrališu se nesavršenosti na povšinskom sloju automobila, odnosno laku. Procesom poliranja, hemijskim i fizičkim tretmanom, automobil se priprema za dalji tretman, bilo to apliciranjem voska, polimerne keramičke zaštite, keramičke zaštite ili PPF.
Detailing šarki i uvala vrata
Tokom regularnog pranja automobila, zbog svoje nepristupačnosti, uvale vrata neretko budu izostavljene. Ovaj proces podrazumeva detaljno čišćenje i odmašćivanje svih onih delova koji su vidljivi tek nakon što se vrata otvore, kao što su “šarke”, graničnici i ostalo, kao i svih onih najsitnijh šrafova i gumenih delova kroz koje prolaze snopovi električnih kablova.

Postupak poliranja auta
Odmah na početku bitno je napomenuti da se procesom poliranja rade korekcije površinskog sloja vozila, odnosno laka (“Clear coat”). Različiti automobili imaju različitu tvrdoću, kao i debljinu laka; tako da se mora utvrditi “na čemu” se radi. Uređaj za merenje debljine laka delimično olakšava taj proces, ali svakako je poželjno odrediti “test area”, na kome bi, počevši sa najfinijim sunđerom za poliranje, pa sve grubljim i grubljim, isprobali kako automobil reaguje na poliranje. Površina automobila koji se polira mora da bude potpuno čista; odnosno prethodno mora biti izvršeno detaljno pranje automobila i dekontaminacija laka (hemijski i fizički). Tokom poliranja, lak konstantno mora biti ugrejan, jer se samo pod temperaturom radi korekcija. Pokreti bi trebalo da budu jednosmerni- sa leva na desno, odozdo na gore, i nazad.
*Posebna pažnja se mora obratiti da se lak “ne spali”. U tom slučaju nema drugog izbora osim da se taj deo ponovo farba.

Poliranje ogrebotina - dvoslojno poliranje
Prvu ruku poliranja u kome se skidaju veliki hologrami i ogrebotine smo objasnili. Uklanjanje preostalih dubljih ogrebotina, odnosno ogrebotina koje su nastale fizički, počinju drugom rukom poliranja, odnosno dvoslojnim poliranjem. Ovim procesom otklanja se 85-90% oštećenja sa površinskog sloja laka automobila.
Nakon dve ruke poliranja, kojima je otklonjeno do 90% oštećenja sa površinskog sloja laka; višeslojno ili troslojno poliranje predstavlja završni proces u kome se boji automobila najfinijim sunđerastim padovima i najfinijim pastama vraća salonski sjaj.
(ovu uslugu nudimo u paketu Keramička zaštita)

Bezbednost i kontrola kvaliteta
Otopljeni lak se lepi na sunđer za poliranje tokom rada i pad počinje da gubi dejstvo, tako da se vazduhom pod pritiskom mora izduvati, odnosno očistiti (nekoliko puta tokom poliranja).
*Preporučuje se nošenje zaštitne maske, kako ne biste udisali pastu i ostale hemikalije.
Na kraju procesa ručnom lampom se radi inspekciju celokupne ispolirane površine, kako bi se, u slučaju nekih propusta, napravila korekcija. Ukoliko je rezultat zadovoljavajući, nanosi se hemijski odmašćivač kao priprema za sledeći korak Auto Detailing-a (voskiranje, polimerna keramička zaštita ili nano-keramička zaštita vozila).

Poliranje farova
Poliranje svih delova svetlosne grupe (farovi, maglenke, štop svetla…) predstavlja proces osvežavanja starih ili farova koja su oštećena, uglavnom, pod uticajem UV zračenja, ali i ostalih faktora, kao što su odron na putu i izloženost raznim hemikalijama. Noviji modeli automobila imaju plastične farove, tako da se proces njihovog poliranja ne razlikuje od poliranja ostatka automobila; dok se stakleni farovi mogu samo osvežiti (potpuna korekcija nije moguća).
Koriste se iste polir mašine, iste paste, kao i padovi.

Poliranje plastika, hromiranih površina i izduva auspuha
Poliranje ovih nežnih površina je delikatan proces jer su svi ti materijali jako osetljivi. To automatski znači da se najčesce koriste fini sunđerasti padovi i posebne paste za poliranje u kombinaciji sa mašinama veličine 1. inča, u zavisnosti od površine koja se obrađuje.

Aplikacija polimerne keramičke zaštite
Apliciranje polimerne zaštite koja se integriše na farbu, dodatno osvežava izgled Vašeg automobila i pruža mu zaštitu do 6 meseci. Polimerna keramička zaštita najčešće dolazi u obliku spreja. Može se isprskati direktno na površinu automobila ili na finu mikro-fiber krpu, kojom će se aplicirati na automobil.
* Iskusni detaileri preporučuju da se ne prska na površinu automobila, kako bi izbegli da sprej ode na stakla ili neke druge neželjene površine.
Polimerna keramička zaštita se, u odnosu na keramiku, slabije vezuje za lak i samim tim pruža slabiju zaštitu. Nakon apliciranja, automobil se ne sme prati minimum 3 dana. Daje visok nivo hidrofobnosti i štiti vozilo do 6 meseci.

Sunđeri za poliranje
Sunđeri za poliranje (padovi – kako ih ko naziva) variraju po tome koliko su grubi, odnosno nežni. Nekada su detaileri koristili 3, 4 sunđera za proces poliranja, dok se danas to najčešće svodi na 2- “cutting microfiber pad” (grubi) i sunđer (finish). Postoji i pad za poliranje od vune, koji brzo i agresivno deluje, pa se samim tim najčešće koristi na tvrdim lakovima.
U zavisnosti od tvrdoće laka, stručno osoblje Auto Detailing Workshop-a će izabrati idealnu kombinaciju padova za Vaš automobil.

Paste za poliranje
Paste za poliranje takođe variraju od grube do fine. U sebi sadrže abrazive od čije količine zavisi koliko je pasta agresivna; odnosno da li se koristi u početnoj, srednjoj, ili završnoj fazi poliranja. U kombinaciji sa TLD pastom vrhunskog kvaliteta i odgovarajućim padom, mašine u rukama naših obučenih detailera postižu besprekorne rezultate.

Poliranje auta cena
Poliranje auta
od 650 EUR3 do 5 dana
PAKET VOSKIRANJE
Detailing šarki i uvala vrata
Poliranje ogrebotina – Dvoslojno poliranje
Poliranje svih delova svetlosne grupe
Poliranje sjajnih toniranih plastika
Poliranje hromiranih površina
Poliranje izduva auspuha
Aplikacija polimerne keramičke zaštite
U zavisnosti od stanja i veličine vozila. U cenu je uključen PDV.
Šta je poliranje?
Poliranjem automobila neutrališu se sve sitne ogrebotine i nesavršenosti na laku. Procesom poliranja, jednoslojnog ili višeslojnog (u zavisnosti od stanja površinskog sloja laka), automobil se priprema za dalji tretman, bilo to nanošenje voska, keramičke zaštite ili PPF.
Da li poliranje automobila oštećuje farbu?
Ako “loše” definišemo kao abrazivno, onda je odgovor da je poliranje daleko bezbednije za farbu od lošeg pranja. Poliranjem se odrstranjuju uglavnom sva oštećenja i nepravilnosti nastale tokom vremena usled nestručnih ručnih i automatskih pranja, zatim ogrebotine oko brava, tragova kamenca, smole, soli i drugih spoljnih faktora.
Kada bi trebalo da poliram svoj automobil?
Naša preporuka je da se kompletan detailing automobila radi 2 puta godišnje. To podrazumeva pranje, gliniranje, poliranje i apliciranje zaštite, dok “osvežavanje” već postojećeg tretmana je preporučljivo na svaka 3 meseca. Dubinsko pranje enterijera bi trebalo raditi 1 kvartalno.
Da li je poliranje dobro za automobil?
Za entuzijaste, poliranje automobila je obavezan proces jer uklanja sitne ogrebotine i vraća automobilu salonski sjaj. Sa druge strane, iako je ovo najkorisniji korak u održavanju vizuelnog izgleda, većina vozača se ipak ne odlučuju na ovaj korak.
Da li se poliranjem uklanja vosak?
Da, poliranje će ukloniti već postojeći vosak, ili bilo koji drugi vid već postojeće zaštite.
Da li je potrebno polirati nov automobil?
Poliranje uklanja nepravilnosti na farbi i pojačava njen sjaj. Najverovatnije je da, ako je automobil nov, nema potrebe da ga polirate – osim ako nije dugo stajao ispod cerade ili je nepravilno tertiran tokom transporta ili pranja u prodajnom salonu. Bitno je napomenuti da je nakon poliranja, apliciranje bilo koje zaštite za lak automobila obavezno.
Šta znači poliranje?
Poliranjem automobila neutrališu se sve sitne ogrebotine i nesavršenosti na povšinskom sloju automobila, odnosno laku. Procesom poliranja, hemijskim i fizičkim tretmanom, automobil se priprema za dalji tretman, bilo to apliciranjem voska, keramičke zaštite ili PPF.
Da li poliranje može oštetiti lak automobila?
Poliranje je delikatan proces i mora se obavljati pažljivo. Ukoliko previše obradite neku površinu dolazi do potpunog skidanja laka, ili čak, u nekim ekstremnim slučajevima, može se spaliti ili oštetiti farba. Poliranjem se greje i na taj način se manipuliše sa lakom automobila, uklanjaju se površinski hologrami i ogrebotine. Dublje ogrebotine, koje su probile lak i došle do boje, se ne mogu ispolirati.
Koliko često bi trebalo da poliram svoj automobil?
Nije neophodno niti preporučljivo polirati automobil, ukoliko ne vidite holograme, ogrebotine ili druga oštećenja na farbi. Generalno, automobil ne bi trebalo da se polira čeće od jednom ili dva puta godišnje.
Kako bi trebalo da pripremim auto za poliranje?
Automobil prvo mora da se detaljno opere i dekontaminira hemijskim, kao i procesom gliniranja. Neophodno je da površina bude potpuno očišćena od potencijalno abrazivnih čestica, kako bi se, nakon sušenja, počelo sa poliranjem.
Da li je bolje da se automobil polira ručno ili polir mašinom?
Poliranje automobila koristeći polir mašinu je definitivno mnogo jednostavnije nego ručno poliranje, ali to nije proces koji bi amateri (neobučeni profesionalci) trebalo da rade.